2012. február 20., hétfő

Férfi a konyhában

Nem volt bejegyzés hétvégén azon egyszerű oknál fogva, hogy szombaton nem voltam otthon, vasárnap pedig letepert a lustaság. Enni azért kell, s hála Múzs lelkes konyhatündérkedésének, volt is mit. Ha most egy nyolc fogásos lakoma  képe sejlik fel az olvasó előtt, akkor ki kell ábrándítanom. Ebédünk különösen ízletes, ám annál egyszerűbb ételekből állt.
Nagy kedvencem készült - amit a férjemtől tanultam, s igyekszem elterjeszteni szélesebb körben is, mert isteni - majonézes répasaláta! Múzs hihetetlen szakértelemmel tudja készíteni ezt az egyszerű, vitamindús salátát, amit mi főként halakhoz, köretnek szoktunk fogyasztani. Elárulom, általában nem én készítem. Rövid bevezető után recept következik.

Majonézes répasaláta a'la Múzs

8 db sárgarépa
5-6 gerezd fokhagyma (mi nagyon fokhagymásan szeretjük)
kb. 3 dl tejföl
2-3 ek majonéz
őrölt bors

A répákat meghámozzuk, a reszelő nagyobb lyukain lereszeljük. A fokhagymát megpucoljuk, s vagy lereszeljük, vagy a fokhagymanyomón átnyomjuk, kinek ahogy tetszik. A majonézt és tejfölt elkeverjük, a répát kissé megborsozzuk, s az egészet alaposan összekeverjük. Nem maradt ki a só, egyszerűen nem kell bele, elég az ízesítéshez az, ami a majonézben van. Lefedve egy-két órát érdemes a hűtőszekrényben pihentetni tálalás előtt, hogy az ízek összeérjenek.
Múzs nem egyszerre keveri össze az egészet, hanem rétegenként ízesít. Tesz egy adag répát a tálba, majd rá majonézt, tejfölt, borsot, kever, kóstol, ha jó, jöhet a következő réteg. Ez az ő apró fortélya. Én nem vagyok ilyen türelmes.


Néhány fasírozottat sütöttünk hozzá, amit még régebben begyúrtam, "kigombócoltam", s lefagyasztottam, így most csak elő kellett kapni a mélyhűtőből. Recept máskor, most érjék be ezzel a zamatos, friss, meglepően laktató, igazán ízletes salátával.
Ha vendégsereg jön, érdemes beletervezni a menüsorba, ugyanis előre elkészíthető, olcsó, fokhagyma nélkül is finom. Pirítósra kenve egy kis grillezett hallal nyári kerti partin is megállja a helyét.
Én megéheztem. Önök?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...