2012. szeptember 6., csütörtök

Desszert családi ebédre Polcz Alaine nyomdokán

Néhány hete szüleink jöttek, s összeszerveztek mindannyiunkat Hildusékhoz egy nagy családi ebédre. Apa főzött, vagyis ő hozta az alapanyagokat és segédkezett, azonban tulajdonképpen mindenki kivette részét a munkából. Volt húsleves, rántott hal, rántott gomba, krumplisaláta, sült kacsacomb, párolt lila káposzta, rosejbni, én pedig gondoltam, viszek desszertet a bőséges és feledhetetlenül ízletes lakomához.
Kétféle gyümölcsös édesség készült. Egy barackos pite és egy ringlós-szilvás kevert tészta. Ma a barackos süteményt osztom meg az olvasóval.


Hildusnak köszönhetően nagy rajongója vagyok Polcz Alaine szakácskönyvének. Olyannyira, hogy előszeretettel ajándékozom kezdő háziasszony ismerőseimnek. Nincs benne semmi elérhetetlen alapanyag, kitér a maradékok felhasználására is és fantasztikus történetekkel gazdagítja a könyv egészét. A karácsonyi készülődés részt minden évben hangosan felolvasom Múzsnak is.
Ebben a könyvben - hopp, még nem árultam el a címét, íme: Főzzünk örömmel - van egy nagyon egyszerű, abszolút macera-mentes süteményrecept, ami biztosan mindenkinek sikerül, már elsőre is. Nem írom a pontos címet és az oldalszámot sem. Ha könyvesboltban jár az olvasó, pillantson bele, megéri!

Villámgyors sütemény

35 dkg liszt
20 dkg margarin
10 dkg cukor
1 tojás
1 kis tejföl
1 sütőpor
1 citrom héja és leve (én most a héjat nem tettem bele, mert sógorom nem szereti)
fahéj, ha gondoljuk
ha nem állna össze, egy icipici tej

lekvár (lehet ez a kizárólagos töltelék, s berácsozhatjuk a tésztát, de halmozhatunk rá gyümölcsöt, ahogy én tettem)


Mindent egy tálba öntöttem, összegyúrtam, s egy kerek 29 cm-es formát vettem elő. A tészta kétharmadát belenyomkodtam a formába úgy, hogy pereme legyen. A kimaradót rácsnak gondoltam, de végül nem tettem rá, egy kisebb formában újabb sütiként végezte. A tésztát megkentem vékonyan lekvárral és szép sorban felrakosgattam rá az őszibarack szeleteket. 180 fokos sütőben 40-45 perc alatt készre sütöttem. Mikor kihűlt, fahéjas porcukorral szórtam meg.
Mutatós, igazi nyári csemege. Ízlett a családnak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...